۱۴۰۳ مهر ۱۱, چهارشنبه

سخن روز مجاهدین - حملهٔ موشکی رژیم و بازتابها


سخن روز: درپی حملهٔ گستردهٔ موشکی رژیم آخوندی به اسراییل در شامگاه سه‌شنبه ۱۰مهر، پنتاگون اعلام کرد که ابعاد این حمله دو برابر حملهٔ ماه آوریل (۲۵فروردین) بوده است. کارشناسان این اهمیت را در شمار موشکهای بالستیک شلیک شده به‌ویژه موشکهای هایپر سونیک می‌دانند. چرا که در حمله موشکی فروردین تعداد موشکهای بالستیک ۱۱۰فروند بوده است. اما در حملهٔ ۱۰مهر پاسدار سلامی سرکردهٔ کل سپاه از پرتاب۲۰۰فروند موشک به اسراییل، تحت عنوان عملیات «وعدهٔ صادق۲» خبر داد و از اتاق عملیات در یک گفتگوی تلفنی با پزشکیان خطاب به او گفت: «آقای دکتر به فضل الهی از ۲۰۰فروند موشکی که شلیک شد همهٔ آنها موفق بود».

از نظر سیاسی، عموم رسانه‌ها و تحلیلگران بر اهمیت این رویداد و پیامدهای خطرناک آن تأکید کردند. نیویورک‌تایمز به‌نقل از یک افسر بازنشستهٔ اسراییلی که متخصص ایران است، نوشت: «این یک تشدید اوضاع است که پایان آن را مشکل می‌توان حدس زد. ما در شروع یک درگیری اجباری بین اسراییل و ایران هستیم». به‌گفتهٔ وی «اسراییل به‌نسبت ماه آوریل دست باز خیلی بیشتری در رابطه با رژیم ایران دارد چرا که در اساس دیگر هیچ تهدیدی از این‌که حزب‌الله به آنها خواهد پیوست، وجود ندارد».

روزنامهٔ فرانسوی فیگارو نوشت: «ایران با حمله موشکی به اسراییل مرتکب قماری خطرناک شده است». لیبراسیون نیز نوشت: «ایران در نتیجهٔ بحران بزرگ اقتصادی ضعیف و شکننده شده و می‌داند که در صورت گسترش جنگ توان مقاومت در مقابل ارتش اسراییل را ندارد».

به گزارش رویترز، کورت کمپبل، معاون وزیر خارجه آمریکا گفت: فقط اسراییل نیست که به گزینه‌های واکنش به حمله به ایران فکر می‌کند، بلکه آمریکا نیز به همین موضوع فکر می‌کند. وی با تأکید بر همسویی مواضع آمریکا با اسراییل در پاسخ به رژیم ایران افزود: «ما می‌دانیم که منطقه واقعاً در لبهٔ پرتگاه قرار دارد و نگرانی‌های واقعی در مورد تشدید تنشها یا ادامهٔ آن وجود دارد».

نگرانی از تشدید تنش و کشیده شدن پای رژیم به جنگی فراگیر با پیامدهای مرگبار برای حاکمیت در رسانه‌های رژیم نیز به اشکال مختلف دیده می‌شود. در همان روز سه‌شنبه ۱۰مهر روزنامهٔ حکومتی شرق از باند اصلاحگران نظام، نوشت: «نباید بگذاریم کف تهدید امنیتی به سقف تهدید موجودیت برسد». وی با بیان این‌که «جنگ حاصل محاسبه نیست، حاصل سوءمحاسبه است» افزود: «ما واقعاً باید در‌عین‌حالی که تمایلی به ورود جنگ نداریم، با دیپلماسی فعال منطقه‌یی و فرامنطقه‌یی اجازه پیاده شدن برنامه‌های اسراییل برای کشاندن پای ایران به یک جنگ منطقه‌یی را ندهیم... سعی می‌کنند یک جنگ منطقه‌یی را برای ایران طرح‌ریزی کنند که بعد به درگیری مستقیم با آمریکا و دیگر قدرتها کشیده شود و در نهایت در شورای امنیت سازمان ملل و ذیل قطعنامه‌ها تمام امتیازات موشکی، پهپادی، منطقه‌ای، نظامی و دفاعی ایران محدود شود. لذا من معتقدم از نظر تئوریک باید ما یک وضعیت کاملاً متفاوت را تعریف کنیم: «تغییر در حدفاصل ”تهدید امنیت“ تا ”تهدید موجودیت“».

قابل توجه است که کیهان از باند مقابل نیز پس از حملهٔ موشکی سه‌شنبه شب، در عین کف زدن برای حمله موشکی رژیم زیر عنوان «سپاه پاسداران جنازهٔ اسراییل را دفن کرد؛ در مطلب دیگری می‌نویسد: «پاسخ کوبنده و قاطع فعلی ما می‌تواند مانع کشیده شدن ایران به جنگ باشد»؛ عبارتی که نشاندهندهٔ نگرانی از کشیده شدن رژیم به جنگ است.

درباره این نگرانی فراگیر، یک دیپلمات پیشین رژیم به نام مجلسی یک روز پیش از حملهٔ موشکی نوشته بود: «ضرباتی که از اسراییل می‌خوریم برایمان هزینه دارد و ضربه زدن در برابر ضرباتی که می‌بینیم نیز هزینهٔ بیشتری به‌دنبال خواهد داشت» (ستاره صبح ۹مهر۱۴۰۳).


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍