۱۴۰۳ خرداد ۲۱, دوشنبه

نامه تروئیکای اروپایی به شورای امنیت و حرکت خامنه‌ای بر لبه تیغ اتمی!


                                      قاطعیت تروئیکای اروپایی و عجز خامنه‌ای

به دنبال صدور قطعنامه شورای حکام، تروئیکای اروپایی نامه‌ای به شورای امنیت نوشت. آن‌ها موارد نقض برجام توسط ایران را اعلام کردند. این امر بر خامنه‌ای سنگین آمده است. پایان جولان‌دادن خامنه‌ای قابل حدس بود. تروئیکای اروپایی زبانی را که ملایان تهران می‌فهمند، به کار گرفتند. ملایان در سال‌های اخیر زیر سایه نرمش غرب، هر بار مفاد برجام را نقض می‌کردند.

در آستانه نشست شورای حکام، ملایان تاکتیک نرمش را اتخاذ می‌کردند. هدف این بود که قطعنامه‌ای علیه برنامه هسته‌ای‌شان تصویب نشود. اما پس از نشست، دوباره نقض برجام و کارشکنی‌ها را از سر می‌گرفتند.

ملایان در دوران بایدن نیز از این برگ سود جستند. با مذاکرات طولانی، از ورود آمریکا به برجام ممانعت کردند. هدف این بود که آمریکا به مکانیسم ماشه مسلح نشود. در عوض، امتیازات فراوانی از آمریکا گرفتند، از آزادسازی پول‌های بلوکه‌شده تا معافیت فروش نفت.

به موازات، نقض مفاد برجام توسط ملایان ادامه داشت. از ورود بازرسان آژانس ممانعت کردند. کمی و کیفی غنی‌سازی اورانیوم را افزایش دادند. دوربین‌های نظارتی آژانس را برچیدند. سوالات آژانس در مورد سایت‌های مشکوک را بی‌پاسخ گذاشتند.

سرانجام غرب فهمید که ملایان نزدیک به بمب هسته‌ای هستند. تروئیکای اروپایی که بندوبست ملایان با آمریکا را دید، خود دست به کار شد. در نشست اخیر شورای حکام، قطعنامه‌ای را توزیع و تصویب کردند. آمریکا نیز در نهایت از قطعنامه حمایت کرد.

اقدامات افزون تروئیکای اروپایی

این پایان اقدامات تروئیکای اروپایی نبود. پس از صدور قطعنامه، نامه‌ای به شورای امنیت نوشتند. این کشورها جزئیات نقض برجام توسط ملایان را شرح داد. سه کشور اروپایی در نامه خود نوشتند که قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت در ۲۶مهر ۴۰۴ منتفی می‌شود.

حکومت ایران، آمریکا را مقصر انجام ‌نشدن مفاد برجام می‌داند. هم‌چنین توافق ۲۰۱۸ با تروئیکای اروپایی برای حفظ ایران در توافق، با وعده لغو تحریم‌ها را بهانه قرار داده است. حکومت ایران بهانه می‌گیرد تروئیکای اروپایی اقدام قابل توجهی در لغو تحریم‌ها انجام نداده‌اند. در حالی که طرف‌حساب اصلی لغو تحریم آمریکاست.

این اقدام بر ملایان گران آمده و واکنش نشان داده‌اند. تروئیکای اروپایی علاوه بر تصویب قطعنامه، به شورای امنیت نیز نامه‌نگاری کردند.

سه کشور اروپایی نوشته‌اند که تشدید تنش هسته‌ای ایران، برجام را توخالی کرده است. دیپلمات‌های غربی این نامه را فشاری دیپلماتیک بر حکومت ایران ذکر کرده‌اند. این فشار پیش‌درآمد روند اسنپ‌بک یا بازگشت فوری تحریم‌هاست.

تصویب قطعنامه و نامه به شورای امنیت از سوی تروئیکای اروپایی به مثابه نشان‌دادن گرگ به ملایان است. دبیر کل ملل متحد در ۲۴ژوئن ۲۰۲۴ گزارشی نوبه‌ای به شورای امنیت ارائه می‌کند. ملایان از این گزارش ترس دارند.

این گزارش دو تهدید جدی برای ملایان دارد: ارجاع پرونده هسته‌ای به شورای امنیت و فعال‌سازی مکانیسم ماشه از سوی تروئیکای اروپایی. هر دوی این‌ها کابوس ترسناکی را برای خامنه‌ای رقم می‌زنند.

خامنه‌ای با ماجراجویی‌هایش اکنون بر روی لبه تیغ حرکت می‌کند. پایین این تیغ بی‌شماری از تیغ‌های دیگر وجود دارد. در صورت سقوط، چیزی برای خامنه‌ای باقی نمی‌ماند.


🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7