۱۴۰۳ مهر ۶, جمعه

-مصاحبه العربیه با الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد لبنان در آمریکا درباره تشدید جنگ درمنطقه ، دخالتهای رژیم در جنگ افروزی و کشته شدن فرماندهان حزب الله وچشم اندازها


-مصاحبه العربیه  با الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد لبنان در آمریکا درباره تشدید جنگ درمنطقه ، دخالتهای رژیم در جنگ افروزی و کشته شدن فرماندهان حزب الله وچشم اندازها

مجری:اسرائیل یکی پس از دیگری فرماندهان حزب الله را هدف قرار میدهد، اختلافات داخلی در حزب الله اوج می گیرد و پیامهای انتقاد به ایران گسترش می یابد. محمد سرور ابوصالح فرمانده یگان موشکی و پهبادی حزب الله که سه روز پیش از یمن به لبنان آمده است در همان محلی که ابراهیم عقیل کشته شد، امروز هدف قرار گرفت و کشته شد. آیا نتانیاهو به درخواستهای بین المللی برای آتش بس در لبنان جواب مثبت میدهد؟ گزارش رسیده است که در چند ساعت گذشته حسن نصرالله سکوت کرده است. به نظر شما به چه چیزی فکر میکند؟

الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد از میشیگان:

به نظر من حسن نصرالله و اطرافیان او تا این لحظه به هیچ چیز جز منافع ایران فکر نمی کنند. آنها چندین بار از وابستگی مالی و دینی و فکری و نظامی و سیاسی و همه چیز خود به ایران صحبت کرده اند. این ها نهایتا بلندگوی ایران هستند و ایران هم به جز برای پروژه های خودش به آنها اجازه هیچ چیز دیگری را نخواهد داد. ایران به چه چیزی فکر میکند. ایران به این فکر میکند که از تمامی این برگ ها برای تصفیه حساب خودش با آمریکا در بازار مشخصی برای بدست آوردن دستاوردهای مشخصی در رابطه با پرونده اتمی و اموال مصادره شده و رفع تحریمها و غیره استفاده کند.

ولی بعنوان یک شهروند لبنانی، هیچکدام از این ها به من ربطی ندارد. آن چیزی که به من ربط دارد این است که در مقابل من یک بحران بزرگ در لبنان جریان دارد قرار گرفته ام. حمام خون، گرسنگی، آوارگی و تمامی نکبتی که لبنان را فراگرفته است. آنچیزی که ما و مردم لبنان میخواهیم این است که خدا به این حسن نصرالله الهام کند که به ابتکار عمل های بین المللی تن بدهد و قبول کند که قطعنامه 1701 سازمان ملل اجراء شود تا بتوانیم از آنچه که از حیات لبنانی ها باقی مانده است حفاظت کنیم.

مجری: شما روحیات و افکار حسن نصرالله را می شناسید. به نظر شما الآن در شرائطی که حسن نصرالله در هم شکسته شده است آیا ممکن است چنین ابتکار عملی را برای نجات لبنان یا نجات حزب الله قبول کند؟

الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد از میشیگان:

آرزومندیم که حزب الله درک کند که ایران الآن شروع کرده است برگهای حزب الله را ساقط کند. ممکن است ایران از تمامیت حزب الله نگذرد ولی شروع کرده است برگهای حزب الله و حسن نصرالله را زمین بزند. ایران در کل میخواهد حزب الله را قربانی کند ولی این کار را بتدریج و متناسب با منافع خودش در آمریکا انجام می دهد. متأسفانه کسانی که فریاد می زدند که حاضرند جانشان را برای این سید فدا کنند الآن توسط خامنه ای فروخته شدند. این یک حقیقت روی زمین است و نه بر اساس احساسات. این مردم فهمیدند که ایران یک فروشنده فعال است. تاجر ایرانی همین الآن این جا در بازار نیویورک مشغول معامله است. تجارت می کند سازش میکند مذاکره می کند. این مردم باید قبل از این که سر آنها توسط ایران بریده شود بیدار شوند. ما مردم لبنان الآن در لبنان با دو دشمن مشترک مواجه هستیم. ایران و اسرائیل. هر دوی آنها در مقابل این خونی که بر زمین می ریزد مسئول هستند و حزب الله امکان ندارد خودش را در مقابل مسئولیت خون لبنانی ها که به زمین ریخته می شود و خانواده های شیعه لبنانی که خانه های آنها به بمب های ساعتی و انبار سلاح تبدیل شده و باعث شده است که اسرائیل اقدام به انفجار مناطق و خانه های ما بکند،‌ حزب الله نمی تواند خودش را جدا کند.

مجری: من احساسات شما درک می کنم و اجر می گذارم ولی سوالم این است که همانطور که گفتید جدای از احساسات و بر اساس شواهد معقول آیا واقعا حسن نصرالله و حزب الله این را درک خواهند کرد؟

الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد از میشیگان:

این چیزی است که ما میخواهیم و برای آن تلاش میکنیم. جامعه شیعی در لبنان خانواده ما و مردم و خون ما و آبروی ما هستند. سوال آنها این است که چرا ما باید قربانی شویم. این مردم حتی یک سر پناه ندارند.

مجری: حسن نصرالله اسرائیل را متهم میکند که در لبنان وحشیگری میکند.

الشیخ محمد الحاج حسن رئیس گروه شیعیان آزاد از میشیگان:

چه کسی یک روز بعد از 7 اکتبر در حمایت از غزه با اسرائیل درگیر شد. همین حزب الله بود که از همانجا شروع کرد و به این جا رسید. این طور وانمود می کرد که از غزه دفاع می کند ولی برای غزه چه کرد؟ لبنان را شکست داد و نابود کرد و ما را فروخت. خواهر عزیز من (خطاب به مجری) امروز خانواده های ما در بعبلک در حال له شدن زیر سنگها و خاکسترها هستند.

الآن ما باید از خودمان بپرسیم چرا به این جنگ کشانده شدیم. حزب الله باید الآن یک تصمیم تاریخی بگیرد و شیعیان و لبنانی ها را نجات بدهد. اول این که به توافقات دولتی و بین المللی سر بسپارد. قطعنامه های بین المللی را اجراء کند. همه سلاحها را به ارتش لبنان تحویل بدهد و ارتش لبنان در مرزها مستقر شود. اگر این کار را نکند ده روز هم در جنگ دوام نمی آورد. زمانی که ما در سال 2006 جنگیدیم و مقاومت کردیم کشورهای عرب کنار ما بودند. ولی حزب الله این سلاحها را گرفت و آن را در سوریه برای مواجهه با سنی ها و علیه اعراب استفاده کرد و ما را به این نقطه رساند. حسن نصرالله علیه مردم لبنان ماجراجوئی میکند این درگیری را به فلسطین ربط دادن غلط است. این که ما می گوییم تسلیم شدن به اسرائیل نیست بلکه به این معنی است که فهم کنیم که اسرائیل بلحاظ نظامی و تکنولوژی خیلی بالاتر از توان ما قرار دارد. چه کسی گفته است که لبنان نابود شود چرا موضوع به درگیریهای فلسطین ربط داده شده است.



🌴براندازیم  #تيك_تاك_سرنگوني    #قیام_تنها_جوابه  

🍏# مجاهدین_خلق ایران #ایران  #  کانونهای شورشی

🌳# MaryamRajavi  # IranRegimeChange   

🌻 پیوند این بلاک  با  توئیتر BaharIran@ 7سخن رو‍